ایران با غرب درباره منطقه مذاکره نمی‌کند
(last modified 1399-09-18T09:20:22+00:00 )
قوس 18, 1399 13:50 Asia/Kabul
  • ایران با غرب درباره منطقه مذاکره نمی‌کند
    ایران با غرب درباره منطقه مذاکره نمی‌کند

وزیر امورخارجه ایران خطاب به کشورهای همسایه در خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران با غرب درخصوص منطقه مذاکره نمی‌کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در توئیتی به زبان عربی خطاب به کشورهای همسایه در خلیج فارس نوشت: به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند.
ظریف افزود: ایران با غرب درخصوص منطقه مذاکره نمی‌کند، زیرا مشکل اصلی، مداخله‌های آنان در منطقه است.
وزیر امورخارجه ایران در این حال تاکید کرد، تهران همیشه آماده مذاکره با همسایگان است و طرح‌هایی همچون امنیت منطقه ای ۱۹۸۶، مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای ۲۰۱۶ و ابتکار صلح هرمز ۲۰۱۹ بیانگر این موضوع است.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز گذشته درباره اینکه عربستان و بحرین مشارکت در مذاکرات احتمالی آمریکا با ایران را خواستار شده‌اند، گفت: برخی کشورها تمامی حیثیت خود را گذاشتند که در دوران رئیس جمهوری در حال خروج از کاخ سفید به اهدافشان برسند و پول مردم خود را خرج شرکت‌هایی کردند که چند روزی امنیت بخرند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه کشورهایی که امنیت خود را بر روی پایه‌های سست خارجی بنیان گذاشتند، تصریح کرد: این کشورها باید بدانند جایگاهشان چیست و در روابط بین‌الملل و ترتیبات منطقه‌ای چه جایگاهی دارند و در حد ظرفیت خود صحبت کنند.

کلیدواژه