صالحی:کشورها و بازیگران منطقه برای صلح فراگیر ائتلاف کنند
(last modified Fri, 11 Dec 2020 11:54:47 GMT )
قوس 21, 1399 16:24 Asia/Kabul
  • صالحی:کشورها و بازیگران منطقه برای صلح فراگیر ائتلاف کنند
    صالحی:کشورها و بازیگران منطقه برای صلح فراگیر ائتلاف کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بر لزوم توسعه صلح فراگیر از طریق ائتلاف همه گروه های فعال و بازیگران منطقه غرب آسیا تاکیدکرد.

به گزارش رادیو دری،«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دومین همایش بین المللی آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا،گفت: منطقه‌ غرب آسیا در طول تاریخ هزاران سالۀ خود، با صلح و همزیستی، پیوندی مستحکم و دیرین داشته است.

صالحی افزود: در حالی جمهوری اسلامی ایران دست خود را به سوی کشورهای منطقه برای برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه دراز کرده که آمریکا و رژیم صهیونیستی در تکاپو هستند که در منطقه با ایجاد تفرقه و با استفاده از گروه های تروریستی تکفیری و صهیونیستی بحران آفرینی کرده و کشورهای منطقه را بجای ائتلاف برای صلح فراگیر از یکدیگر دور کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، فرهنگ مستحکم صلح و همزیستی در منطقۀ غرب آسیا، را مدیون ادیان توحیدی دانست و تصریح کرد:ادیان توحیدی، اصول و بنیادهایی را آموزش داده و آن را مبنای روابط داخلیسید و خارجی جوامع دانسته‌اند که تأثیر به سزایی در همگرایی ملل منطقه داشته است.

صالحی مداخله کشورهای غربی بخصوص آمریکا ،نظامی گری، اشغالگری رژیم صهیونیستی و گروهک های تکفیری را مهمترین عوامل در تخریب فرهنگ صلح در منطقه غرب آسیا برشمرد و با تاکید بر همگرایی ملل در مقابله با این مشکلات،تصریح کرد:این منطقه نیازمند بازگشت مجدد به اصول راستین صلح است؛اصولی که سال‌های سال در این منطقه رواج داشت و منشاء همزیستی و همگرایی بود. 

دومین همایش بین المللی آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا توسط بنیاد صلح و دوستی ملل روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار شد.

بنیاد صلح و دوستی ملل یک بنیاد غیر دولتی، غیر سیاسی، فرا مذهبی و غیر انتفاعی است که به عنوان سازمانی فرا ملی و با اهداف بین المللی در راستای ارتقاء فرهنگ گفتگو و صلح جهانی تاسیس گردیده است.

کلیدواژه