قوس 22, 1399 13:28 Asia/Kabul
  • کمیسیون مشترک برجام چهارشنبه برگزار می‌شود
    کمیسیون مشترک برجام چهارشنبه برگزار می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت امورخارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ به‌شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش رادیودری به نقل از ایرنا، در این نشست که روز چهارشنبه به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیأت ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت.
نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام اول سپتامبر/11سنبله گذشته در وین اتریش برگزار شد و معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با برخی از رئیسان هیات‌های شرکت‌کننده دیدار و گفت و گو کرد.
معاون وزیر امورخارجه ایران پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در سپتاکبر گذشته، در گفت‌و گویی درباره این نشست گفت: موضوع مورد اتفاق  ضرورت حفظ برجام و انجام اقدامات لازم در این راستا از جمله از طریق اجرای کامل و موثر تعهدات تمامی طرف‌ها است.
ایران مه 2019، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج  آمریکا از برجام، اعلام کرد، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق معلق می‌کند.
کاهش تعهدات برجامی ایران در چهار گام، شامل بالا بردن درصد غنی‌سازی اورانیوم از 3.67 درصد، افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده، توقف تمامی تعهداتش در حوزه تحقیق و توسعه و آغاز غنی سازی و تولید دوباره اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای "فُردو" بود.

کلیدواژه