خوشرو: دخالت خارجی؛ عامل تشدید بحران های خاورمیانه
(last modified 1395-07-29T05:12:22+00:00 )
میزان 29, 1395 09:42 Asia/Kabul
  • خوشرو: دخالت خارجی؛ عامل تشدید بحران های خاورمیانه

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، بی تفاوتی جامعه بین المللی و دخالتهای خارجی را مهمترین دلیل تشدید بحرانهای منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش ایرنا؛ «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت نیویورک) در نشست عمومی شورای امنیت این سازمان درباره مسایل خاورمیانه به ویژه فلسطین گفت: بحرانهایی نظیر بحران لیبی، سوریه و یمن، نتیجه مستقیم سیاست اشغال و تجاوزگری و دخالت خارجی در خاورمیانه است.

خوشرو با ابراز تاسف از بی تفاوتی جامعه جهانی به جنایاتی که امروز در کشورهای منطقه خاورمیانه درحال وقوع است، تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل همچنان ناظر کشتار بی گناهان در کشورها منطقه بوده اما تعجب آور است که هیچ اقدامی در این خصوص به عمل نمی آورد.

نماینده ایران در سازمان ملل با تاکید براینکه امروز وضع فلسطین نیازمند توجه و اقدام عاجل بین المللی است، افزود: رژیم صهیونیستی با نقض حقوق فلسطینیان از جمله تخریب خانه ها، کوچ دادن اجباری غیر نظامیان، دستگیری کودکان، تداوم خشونت و ترور، عامدانه به بی ثباتی منطقه دامن می زند.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین با اشاره به تداوم حملات عربستان ضد یمن گفت: حمله 8 اکتبر جنگنده های سعودی به مراسم عزاداری صنعا تنها نمونه ای از هزاران حمله این کشور و همپیمانانش به اهداف غیر نظامی در یمن ظرف 18 ماه گذشته است که به کشته، مجروح و معلول شدن هزاران غیر نظامی از جمله زنان و کودکان منجر شده و یمن را از کشوری محروم به کشوری ویران تبدیل کرده است.

کلیدواژه