قوس 24, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی
    اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایت اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد.

به گزارش رادیودری، خطیب‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه در احضار سفرای آلمان و فرانسه چه گذشت، گفت: در پی صدور بیانیه های مداخله جویانه صورت‌گرفته، بعدازظهر یکشنبه سفرای آلمان و فرانسه توسط مدیرکل اروپای وزارت خارجه ایران به این وزارتخانه احضار شدند.

وی افزود: در دیدارهای برگزار شده، مدیر کل اروپای وزارت خارجه ایران مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروههای تروریستی که بطور مشخص اقدامات مجرمانه امنیتی را در همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران مرتکب شده و خود نیز بصراحت بدانها اقرار کرده اند، را به آنها ابلاغ کرد.

خطیب‌زاده ادامه داد: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه ایران به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیری‌های خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ 

وی با بیان اینکه این یک تراژدی تاریخی است که اروپا تروریسم را براساس منافع خود به خوب و بد تقسیم کرده و از آن بطور گزینشی در راستای اهداف خود استفاده میکند، تصریح کرد: جای بسی شرم است که برخی کشورهای اروپایی سالهاست مامن تروریست‌ها از گروهک منافقین گرفته تا جنایتکاران الاحوازیه شده‌اند.

خطیب‌زاده افزود: کشورهایی که سالهاست با حمایت بی چون و چرا از متجاوزین به خاک یمن و تجارت پرسود سلاح‌های مخرب، یک ملت را در قحطی و شرایط یک فاجعه انسانی و کشتار دسته جمعی قرار داده‌اند، هیچ‌گونه حقی ندارند که خود را در جایگاه مدافع بشر قرار دهند.

وی تاکید کرد: اینکه اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان و فرانسه بجای عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های شهدای عملیات تروریستی و مجرمانه و پذیرش سهم خود در این اقدامات، مدعی حمایت از عوامل جنایتکار می شوند،  قویا محکوم بوده و لذا اظهارات منافقانه آنها  از کم ترین ارزشی نزد ملت و دولت ایران برخوردار نیست.

در پی صدور بیانیه روز شنبه وزارت خارجه فرانسه در مورد «روح الله زم»، «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران روز یکشنبه از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

پیش از این نیز سفیر آلمان در تهران در اعتراض به بیانیه اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

«روح الله زم» Ruhollah Zam یکی از سرشاخه‌های رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به جرم جاسوسی، لودادن تحرکات فرماندهان ارشد نظامی به ویژه سردار شهید «قاسم سلیمانی»، همکاری با آمریکا در تشدید تحریم ها علیه ایران و آموزش روش های شورش خشونت آمیز، روز شنبه به دار مجازات آویخته شد.

کلیدواژه