ابراز نگرانی غریب آبادی از قصد آمریکا برای انجام آزمایشات انفجاری هسته ای
(last modified 1399-09-26T03:46:58+00:00 )
قوس 26, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی غریب آبادی از قصد آمریکا برای انجام آزمایشات انفجاری هسته ای
    ابراز نگرانی غریب آبادی از قصد آمریکا برای انجام آزمایشات انفجاری هسته ای

سفیر ‌و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن ابراز تاسف از رویکرد مخرب آمریکا در قبال معاهدات خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای، از قصد این کشور برای انجام آزمایشات انفجاری هسته ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیودری، «کاظم غریب آبادی» در سخنرانی در پنجاه و پنجمین نشست کمیسیون مقدماتی معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای (سی.تی.بی.تی)، از تصویب بودجه 10 میلیون دلاری در کمیته سنای آمریکا برای آماده سازی انجام چنین آزمایش هسته ای ابراز نگرانی شدید کرد و از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در این حوزه پایبند باشد. 

سفیر ‌و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی همچنین به وضعیت عربستان سعودی در رابطه با معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای نیز اشاره کرد و از اینکه این کشور این معاهده را امضا نکرده، انتقاد کرد و از این کشور خواست تا هر چه سریع تر این معاهده را امضا کند.

«غریب آبادی» در ادامه با تأکید بر موضع دیرینه و اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد ضرورت حذف کامل تمامی سلاح های هسته ای اظهار داشت: ایران از اهداف مندرج در معاهده درخصوص خلع سلاح هسته ای با هدف نهایی برچیدن این سلاح ها و همچنین خلع سلاح عمومی و کامل ذیل کنترل دقیق و موثر بین المللی حمایت می کند.

وی افزود: تهران معتقد است که توقف تمامی آزمایشات انفجاری سلاح های هسته ای و سایر انفجارهای هسته ای و همچنین پایان دادن به توسعه کمی و بهبود کیفی این دسته از سلاح ها، اولین گام ضروری در جهت خلع سلاح هسته ای می باشد. 

کلیدواژه