قوس 30, 1399 16:00 Asia/Kabul
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام اروپا در تحریم ایران را محکوم کردند
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام اروپا در تحریم ایران را محکوم کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران اقدام برخی از کشورهای اروپایی برای  اعمال تحریم ضد مقامات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی روز یکشنبه مجلس با صدور بیانیه ای اعلام کردند: پارلمان اروپا که امروز در مخالفت با اعدام و حمایت از مجرمان ضد امنیت ملی ایران، قطعنامه‌ صادر می‌کند، همان نهادی است که در مقابل ترور ناجوانمردانه دانشمند بی‌گناه ایران سکوت کرد.
در این بیانیه آمده است: نمایندگان پارلمان اروپا به جای حمایت از مجرمان، حمایت بی‌شرمانه کشورهای غربی از صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، دیکتاتورهای کودک‌کش را کنار نهاده و از استانداردهای دوگانه دست بردارند.
در بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران آمده است: افرادی که هدفمند از دسترسی کودکان معصوم و بیمار ایرانی به دارو جلوگیری می‌کنند و قاتل ده‌ها کودک بیمار ایرانی هستند، صلاحیت ادعای دفاع از حقوق بشر را ندارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: در حالی که مقامات رژیم تروریست و جنایتکار صهیونیست به انجام ترورها در ایران اذعان کرده‌اند، مقامات و نمایندگان پارلمان اروپایی یا به خاطر سرسپردگی یا ترس از صهیونیست‌ها هرگز جرأت انتقاد از آن جنایتکاران را ندارند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای ایران را به آنچه "نقض حقوق بشر"خوانده شده است، متهم کرده‌اند.
قانونگزاران اروپایی در این قطعنامه از اعدام «روح‌الله زم» انتقاد کرده‌اند.
 «روح الله زم» Ruhollah Zam از سرشاخه‌های رسانه ای دشمن و جنگ روانی ضد نظام جمهوری اسلامی ایران به جرم جاسوسی، لو دادن تحرکات فرماندهان ارشد نظامی به ویژه سردار شهید «قاسم سلیمانی»، همکاری با آمریکا در تشدید تحریم ها ضد ایران و آموزش روش های شورش خشونت آمیز، بامداد شنبه گذشته به دار مجازات آویخته شد.

کلیدواژه