قوس 30, 1399 18:00 Asia/Kabul
  • چابهار دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه است
    چابهار دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه است

سفیر پاکستان در ایران گفت: چابهار دروازه ورود پاکستان به کشورهای خاورمیانه است.

به گزارش رادیودری به نقل از ایرنا، «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در ایران  روز یکشنبه در دیدار با «عبدالرحیم کُردی» مدیرعامل منطقه آزادچابهار، استان سیستان بلوچستان، جنوب شرق ایران، افزود: ظرفیت‌های خوبی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و پاکستان وجود دارد.
سفیر پاکستان در تهران که برای شرکت در افتتاح گذرگاه مرزی "ریمدان- گبد" به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در بازید از منطقه آزاد و بندر چابهار، گسترش همکاریهای ایران و پاکستان در زمینه های اقتصادی و تجاری را خواستار شد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار و بندر گوادر پاکستان از طریق گذرگاه مرزی "ریمدان- گبد" در راستای رشد اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
کُردی با بیان اینکه افتتاح بازارچه  مرزی در ریمدان آغاز فصل جدیدی برای کاهش و از بین بردن فعالیت‌های غیرقانونی در مرز مشترک ایران و پاکستان است، افزود: کالاهای مورد نیاز پاکستان را می‌توان با هزینه کمتر در منطقه آزاد چابهار تولید کرد ضمن اینکه هم‌اینک سرمایه گذاران فعالی از کشور پاکستان در چابهار حضور دارند.
گذرگاه مرزی "ریمدان-گبد" Rimdan-Gabd روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر تولید صنایع دفاعی پاکستان و برخی دیگر از مقامات دو کشور افتتاح شد.
ایران و پاکستان با داشتن هزار کیلومتر مرز مشترک تا پیش از این تنها از یک گذرگاه مرزی "میرجاوه - تفتان" برخوردار بودند.
تسهیل در دسترسی به بازار ایران، افزایش صادرات - واردات و استفاده بهتر از ظرفیت‌های دو استان همجوار مرزی از مزایای گذرگاه جدید "ریمدان - گبد" محسوب می‌شود.

کلیدواژه