قوس 30, 1399 20:13 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران خدمات پرستاران را هرگز فراموش نخواهند کرد
    روحانی: ملت ایران خدمات پرستاران را هرگز فراموش نخواهند کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از ایثار، فداکاری و جانفشانی کادر درمانی بویژه جامعه پرستاری کشور گفت: بدون تردید فداکاری پرستاران در تاریخ ثبت خواهد شد و ملت ایران خدمات این عزیزان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در آئین بزرگداشت روز پرستار، با تبریک ولادت حضرت زینت کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار افزود: امروز مجموعه کادری که بار مسؤولیت بهداشت و درمان کشور را برعهده دارد نه تنها مورد اعتماد ایرانیان بلکه مورد اعتماد غیرایرانیان است و اینکه افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند درصورت نیاز به عمل‌های جراحی، راهی ایران می‌شوند، افتخاری برای ایران است.
روحانی حضرت زینب کبری (س) را الگوی بی‌بدیل جامعه پرستاری ایران دانست و گفت: بدون شک دوران ۸سال جنگ تحمیلی، دوران جنگ اقتصادی و نیز موضوع کرونا از جمله آزمایش‌های بزرگ برای ملت ایران بود که البته اقشار مختلف مردم بویژه کادر درمان که داوطلبانه در همه این عرصه‌ها حضور داشتند، در این امتحانات سربلند و موفق بودند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پزشک و پرستار و جامعه درمان همیشه محترم بودند، ولی در ۱۰ماه گذشته منزلت اجتماعی آن‌ها بالاتر رفت چرا که در روز خطر آن‌ها میدان را خالی نکردند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت است، افزود: در ۷سال گذشته ۳۶ هزار تخت جدید بیمارستانی اضافه شده و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است و تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیش از ۲ برابر شده است.
امروز، بیستم دسامبر 2020 برابر با پنجم جمادی الاولی سال 1442 هجری قمری و مطابق با 30قوس1399، سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) است.
حضرت زینب (س) به عنوان الگو و اسوه براى تمامی زنان و مردان آزادی‌خواه و ظلم ستیز در همه زمان‏‌ها مطرح است.
ایشان در کنار برادر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان با جریان متحجر و منحرفی مبارزه می کردند که به اسم دفاع از اسلام، فاجعه‌ای بزرگ کربلا را به وجود آوردند.

کلیدواژه