خطیب‌زاده: ایران درخصوص امنیت ملی با کسی مذاکره نمی‌کند
(last modified Mon, 21 Dec 2020 08:57:21 GMT )
جدی 01, 1399 13:27 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: ایران درخصوص امنیت ملی با کسی مذاکره نمی‌کند
    خطیب‌زاده: ایران درخصوص امنیت ملی با کسی مذاکره نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی اولویت‌های دفاعی خود را دارد و براساس آن عمل می‌کند، گفت: ایران در مقاومت حداکثری نشان داد درخصوص امنیت ملی و مصالح عالی‌ خود با کسی مذاکره نمی‌کند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به شکل مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برجام مذاکره، امضا و نهایی شده، بنابراین هیچ کسی نمی تواند فکر کند که این موضوع دوباره قابل بازگشایی و مذاکره است.

خطیب زاده در ادامه با اشاره به برگزاری نشست غیررسمی وزرای امور خارجه عضو برجام گفت: این نشست که امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، به موضوعات ویژه برجامی متمرکز نیست، بلکه مجموعه تحولات چند ماه گذشته در آن بررسی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با بیان اینکه روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فنی است، به آژانس توصیه کرد، خود را از مسائل و فشارهای سیاسی دور نگه دارد تا هم شان و وزن آژانس حفظ شود و هم همکاری‌های فنی ایران و آژانس حفظ شود.

خطیب زاده در ادامه این نشست درباره اظهارات وزیر امور خارجه کانادا که مدعی شده این کشور در صورت راضی نبودن از روند تحقیقات و مجازات عاملان سقوط هواپیمای اوکراینی، به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کند، تاکید کرد: اظهارات مداخله‌جویانه مقامات کانادایی غیرقابل قبول است؛ گزارش فنی این حادثه آماده شده است و به زودی منتشر می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه و دولت کانادا را به ادب دیپلماتیک و شناختن حد و شان خود دعوت کرد و یادآور شد: آنها در همراهی با رژیم کاح سفید بیشترین همراهی را برای دارو نرسیدن به ملت ایران داشته‌اند.

خطیب زاده همچنین با بیان اینکه معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان چهارشنبه به تهران سفر می‌کند، تصریح کرد: ایران علاوه بر مباحث جدی مرزی با جمهوری آذربایجان، اقدامات مشترکی در شهرهای آزاد شده قره باغ دارد که در این سفر درباره این مسائل، توافقات ابتدایی صورت می‌گیرد.

کلیدواژه