جدی 04, 1399 08:27 Asia/Kabul
  • توانایی ایران در شکار زیردریایی هسته‌ای آمریکا
    توانایی ایران در شکار زیردریایی هسته‌ای آمریکا

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت: نیروهای ایرانی قادر به شکار زیردریایی هسته‌ای آمریکا هستند.

آمریکا اخیراً اعلام کرد، زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» که روز چهارشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد، ایران با توجه به قابلیت‌های خود از تحرکات نظامی اخیر آمریکا در آب‌های خلیج فارس و ورود زیردریایی هسته‌ای نگران نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با یادآوری حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس، تصریح کرد: آمریکا و انگلیس پایگاه‌هایی را در حاشیه خلیج فارس ایجاد کرده‌اند و هر جا این دو کشور حضور دارند به معنای آن است که اسرائیل نفوذ کرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: این پایگاه‌ها به نام انگلیس و آمریکاست اما رسما به دست اسرائیل است و طبیعتا ایران، اسرائیل را به عنوان یک دولت نمی‌شناسد بلکه این رژیم بخشی از هویت آمریکا در غرب آسیاست، لذا تحرکات نظامی ایالات متحده چیز جدیدی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه تأکید کرد: زمانی که ایران ابزار، تکنولوژی و همچنین قدرت مقابله نداشت، آمریکا و اسرائیل نتوانستند هیچ کاری انجام دهند اما اکنون دست ایران پُر است؛ همانطور که پیش‌تر نیز نیروهای ایرانی توانستند پهپاد آمریکایی را ساقط کنند اکنون نیز می‌توانند به آسانی در عمق خلیج فارس، زیردریایی آمریکایی را شکار کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به اقدام کشورهای عربی برای شیرین کردن آب خلیج فارس، اظهار کرد: در صورت وقوع انفجار اتمی، آب منطقه خلیج فارس به مواد رادیواکتیو آلوده و ایستگاه‌های آب شیرین کن در کشورهای عربی نیز نابود می‎‌شود و شرایط برای آن‌ها پیچیده خواهد شد.

کلیدواژه