جدی 08, 1399 08:41 Asia/Kabul
  • سردار سلیمانی قهرمان آزادی مسلمانان از چنگال تروریسم داعش بود
    سردار سلیمانی قهرمان آزادی مسلمانان از چنگال تروریسم داعش بود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» قهرمان آزادی مسلمانان از چنگال تروریسم داعش است و نقشی که شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به گزارش رادیودری، حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز یکشنبه در کنفرانس اسلامی روسیه که با عنوان «ید واحده در مقابله با چالش ها» به صورت مجازی برگزار شد، افزود: نقشی که سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا کرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست و حتی برخی از شخصیت‌ها و گروه‌ها در داخل آمریکا اعلام می‌کنند که او در مبارزه با تروریسم نقش منحصر به فرد و برجسته‌ای داشته است.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم و مخصوصا تروریسم های دولتی است، اظهار داشت: ایران بزرگترین قربانی تروریسم است به گونه ای که ۱۷ هزار و ۴۰۰ شهید ترور در کشور داریم که از موارد اخیر آن ترور سردار سلیمانی است که در یک دیدار رسمی به کشور عراق سفر کرده بود.

شهریاری همچنین به چالش های پیش روی کشورهای اسلامی، به ویژه منطقه آسیای میانه اشاره کرد و گفت: یکی از این چالش ها، مشکل جهل و عدم آگاهی نسبت به حقایق دین مبین اسلام است؛ از جمله دلایل این پدیده، عدم آگاهی رهبران دینی از شرایط زمانی و مکانی در برابر دشمنان امت اسلامی و نقص در آگاه سازی عموم مردم است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دشمنان تاریخی جهان اسلام و در راس آن ها آمریکا و رژیم صهیونیستی، غیر از ایجاد مکاتب انحرافی در درون جهان اسلام؛ به ایجاد تشیع و تسنن بدلی و غیر حقیقی به جای اسلام ناب محمدی(ص) پرداخته اند.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: دشمنان دیرینه جهان اسلام چون از طرفی دوران عظمت و شکوه تمدن اسلامی را به دقت می شناسند و از سوی دیگر نتایج اتحاد مذاهب اسلامی و شیعه و سنی را در تشکیلاتی نمودن محور مقاومت از سویی و نبرد با داعش و اخراج آمریکای جنایتکار از منطقه از سوی دیگر، درک می کنند، می خواهند به هر شکلی مانع از ایجاد چنین محور و بنیانی در مقابل خود شوند.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دشمنان اسلام داعش را ایجاد کردند تا با ایجاد بدبینی نسبت به اسلام و مسلمانان ملت ها را از مسلمانان بترسانند و  بهانه ای به نام نبرد با داعش برای باقی ماندن غیر قانونی خود در عراق و سوریه ایجاد کرده و در واقع به غارت منابع عظیم نفت و گاز منطقه غرب آسیا و کشورهای مسلمان عراق و سوریه بپردازند.

کلیدواژه