جدی 10, 1399 10:34 Asia/Kabul
  • میراث حاج قاسم اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نمی‌دهد
    میراث حاج قاسم اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نمی‌دهد

دختر سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکید کرد: مردم و مقاومت فلسطین بدانند میراث حاج قاسم، اجازه تداوم اشغالگری اسرائیل را نخواهد داد.

به گزارش رادیودری، «زینب سلیمانی» سه شنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان با بیان اینکه پدر من فرمانده و مسؤول نیرویی بود که نام آرمان فلسطین را با خود دارد، افزود: آرمان فلسطین و مردم آن برای شهید سلیمانی بسیار اهمیت داشت و امروز می‌بینیم که قدرت مقاومت فلسطین چگونه اسرائیلی‌ها را به هراس انداخته است.

دختر سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» گفت: پدرم مقاومت را در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و حتی ایران بنیان نهاد و با حمایت‌های خود آن را تقویت و بزرگ کرد.

زینب سلیمانی با اشاره به اینکه حاج قاسم یک فرمانده نظامی میدانی قوی با محبوبیت بسیار تاثیرگذار و هوش بسیار بالا بود، اضافه کرد: پدرم قلبی بسیار مهربان داشت و به نظر من موفقیت او نیز به خاطر همین قلب مهربان بود.

زینب سلیمانی روابط پدرش با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را عشقی برادرانه توصیف کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب برای حاج قاسم حکم رگ گردن را داشت و او خود را حقیقتاً سرباز مردم ایران و رهبری می‌دانست.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان نبرد هم فرمانده بود هم سرباز و همیشه دنبال شهادت، گفت: یکی از دلایل اینکه حاج قاسم با قدرت وارد سوریه شد این بود که او معتقد بود نزدیکی بسیاری بین سوریه، ایران و لبنان وجود دارد و مرزها در خطر هستند.

زینب سلیمانی بابیان اینکه پدرم بشار اسد رییس جمهور سوریه را مردی بسیار شجاع می‌دانست، افزود: بشار اسد ایستاد و علی‌رغم اینکه تهدید شد، با قدرت از مردم و کشور خود دفاع کرد.

او گفت: پدرم در واقع از سوریه و ایران به طور همزمان دفاع کرد و از نظر حاج قاسم هیچ تفاوتی بین مردم ایران با مردم لبنان، سوریه، فلسطین و یمن وجود نداشت.

کلیدواژه