جدی 10, 1399 13:04 Asia/Kabul
  • روحانی: سردار سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخار ملت‌های مسلمان است
    روحانی: سردار سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخار ملت‌های مسلمان است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران گفت: سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» قهرمان ملی و افتخار ملت ایران، ملت‌های منطقه و ملت‌های مسلمان است.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: سالی که فردا به پایان می‌رسد، با غم و درد شهادت سرداری بزرگ همراه بود که توسط مقامات آمریکایی از جمله رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه این کشور ترور شد.  

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دیگران هم در جنایت ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شریک و سهیم هستند، گفت: این حق مردم ایران است که از خون عزیز خود انتقام گرفته و از حقوق مسلم آن بزرگوار دفاع کنند.

روحانی با یادآوری تشیع پرشور پیکر شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران افزود: ترامپ و رژیم اسرائیل فکر نمی‌کردند تمام ایران، عراق، لبنان و منطقه در غم فراق این سردار به خیابان بیایند.

رئیس قوه مجریه ایران گفت: رای نمایندگان پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکا از آن کشور هم سیلی محکمی به رژیم تروریست آمریکا بود تا آنان فکر نکنند در عراق جایگاهی دارند.

روحانی افزود: شهید سلیمانی هست؛ ایشان شهید زنده تاریخ است و صحنه مقاومت با همان شور و اشتیاق و حتی قدرت بیشتر به کارش ادامه می‌دهد.

 رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه سال ۲۰۲۰میلادی، سال سختی برای همه کشورهای جهان بود، گفت: کشورهای جهان از آغاز این سال و حتی پایان سال ۲۰۱۹، گرفتار ویروسی شدند که در یک قرن گذشته بی‌نظیر بود؛ فرهنگ، آموزش، روابط اقتصادی جامعه و... دچار مشکل شد و همه کشورهای دنیا از نظر اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سلامت جامعه دارای مشکلات بزرگی هستند.

کلیدواژه