جدی 12, 1399 17:02 Asia/Kabul

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های جهان اسلام و محور مقاومت در تهران برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، «فالح الفیاض» رئیس الحشد الشعبی عراق در مراسم نخستین سالگرد شهادت سرداران مقاومت، با اشاره به متحول شدن محور مقاومت در این کشور پس از شهادت سردار سلیمانی، تاکید کرد: مردم عراق توانستند راه صحیح حضور در همه مسائل را بدانند که مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این مراسم، قدرت امروز باریکه غزه را نتیجه تلاش‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی را شهید کردند، چرا که وی مانعی بر سر راه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود و همواره از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد.

«هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان نیز با بیان اینکه خون شهید سلیمانی هنوز در رگ‌های محور مقاومت در حال جوشیدن است، گفت: ما مرد عمل هستیم و از آمریکا به عنوان شر مطلق انتقام خواهیم گرفت.

«ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در تهران هم در این مراسم یادآور شد: شهید سلیمانی محور و ستون جبهه مقاومت در برابر نقشه‌های صهیونیسم و آمریکا در منطقه بود. 

«شیخ احمد بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه نیز با بیان اینکه هیچ عاملی شهید سلیمانی و همرزمانش را در راه جهاد محدود نمی‌کرد، افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس مسیر مقاومت را ترسیم کردند.

 

کلیدواژه