جدی 14, 1399 16:48 Asia/Kabul
  • کرونا جان ۱۰۲ نفر دیگر را در ایران گرفت
    کرونا جان ۱۰۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: با فوت ۱۰۲ بیمار دیگر از مبتلایان به کرونا، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در ایران به ۵۵ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران  شناسایی شد و ۴۹۷ نفر بستری شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه  مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده است، گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار و ۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر "ووهان" چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی فوریه ۲۰۲۰ بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.
تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

کلیدواژه