ربیعی: غنی‌سازی اورانیوم منطبق بر برجام است
(last modified 1399-10-16T10:33:44+00:00 )
جدی 16, 1399 15:03 Asia/Kabul
  • ربیعی: غنی‌سازی اورانیوم منطبق بر برجام است
    ربیعی: غنی‌سازی اورانیوم منطبق بر برجام است

سخنگوی دولت ایران گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در غنی سازی 20درصدی اورانیوم، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است و ایران حق دارد اقدامات لازم را انجام دهد تا زمانی که سایر طرف‌ها به تعهدات خود بازگردند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در به سوال خبرگزاری ایران پرس درباره ادعای اتحادیه اروپا درخصوص غنی سازی 20درصدی اورانیوم در ایران افزود: غنی‌سازی اورانیوم خارج از برجام نیست و منطبق بر توافق هسته ای است.
ربیعی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بهتر است به جای صدور بیانیه به تعهدات خود عمل کند، تصریح کرد: به محض بازگشت طرفهای دیگر به تعهدات خود، ایران تصمیم خود را تغییر می دهد.
سخنگوی دولت ایران تاکید کرد: زمان تحریم و باج گیری تمام شده است و ایران به جای توجه به جنگ روانی دشمن، در پی رسیدن به رشد و توسعه است.
ربیعی با اشاره به فشارها و اقدامات خصمانه دولت آمریکا ضد ایران گفت: سیاست "فشار حداکثری"  شکست خورده است و مصداق بارز آن شکست دولت آمریکا در تلاش برای احیای پیگیری کمیته تحریم ضد ایران در سازمان ملل متحد بود.
سخنگوی دولت ایران همچنین با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا و  تحریم‌های ظالمانه آمریکا سال سختی برای ملت ایران رقم زد، افزود: سال سختی که بر اثر فریبکاری و پنهان‌کاری دنیا، ایران را ابتدا در رتبه نخست همه‌گیری کرونا قرار دارد، اما امروز جزو معدود کشورهای پیشتاز در تولید واکسن است.

کلیدواژه