جدی 16, 1399 17:41 Asia/Kabul
  • امیرحاتمی: شهید فخری‌زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود
    امیرحاتمی: شهید فخری‌زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود

وزیر دفاع ایران گفت: شهید «محسن فخری‌زاده» به عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته‌ای، پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود.

به گزارش رادیودری، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت «محسن فخری‌زاده»  دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران گفت: با ترور این شهید والامقام روند علمی و تحقیقاتی سازمان صنایع دفاعی متوقف نشد بلکه احساس مسئولیت کارکنان این مجموعه مضاعف شد.
امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان صنایع دفاعی ایران خار چشم دشمنان است، گفت: دشمنان نسبت به حضور جمهوری اسلامی در منطقه برای ایجاد امنیت، قدرت موشکی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و به ویژه پدافند هسته‌ای و موشکی حساسیت دارند.
«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده گفت: به افتخار این شهید والامقام، قلب سایت هسته‌ای تهران به نام این شهید نامگذاری شد.
صالحی افزود: شهید فخری‌زاده در حوزه پدافند هسته‌ای کار بزرگ خود را کوچک می‌شمارد و هیچ گاه به جایگاه خود اشاره نمی‌کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شهید فخری زاده همیشه در طلب خدمت بود و گمنامی را از پر نامی بیشتر می‌خواست.
«محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و از دانشمندان ممتاز صنعت هسته‌ای و دفاعی ایران جمعه 27 نوامبر 2020 (7قوس1399) در حمله تروریستی در اطراف تهران به شهادت رسید.

کلیدواژه