رهبر معظم انقلاب: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم به ضرر ماست
(last modified Fri, 08 Jan 2021 06:14:07 GMT )
جدی 19, 1399 10:44 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم به ضرر ماست
    رهبر معظم انقلاب: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم به ضرر ماست

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه تصمیم مجلس و اقدام دولت ایران برای کاهش بخش دیگری از تعهدات برجام، کاملاً درست و عقلانی است، گفتند: بدون رفع تحریم‌ها بازگشت آمریکا به برجام حتی ممکن است به ضرر کشور هم باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم ، با اشاره به آغاز غنی سازی 20 درصد افزودند: جمهوری اسلامی هیچ اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، بلکه مطالبه منطقی ما رفع تحریم‌ها و بازگرداندن حق غصب‌شده ملت است که این وظیفه آمریکا و اروپایی‌های دنباله‌‎ رو آن است.

ایشان تصریح کردند: اگر تحریم‌ها برداشته شد، بازگشت آمریکا به برجام معنا می‌دهد البته مسئله خسارت‌ها که جزو مطالبات ما است در مراحل بعدی دنبال خواهد شد، اما بدون رفع تحریم‌ها بازگشت آمریکا به برجام حتی ممکن است به ضرر کشور هم باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اوضاع درهم ریخته بت بزرگ استکبار نیز افزودند: «افتضاح انتخاباتی»، «حقوق بشری که هر چند روز یک سیاهپوست قربانی آن می‌شود»، «بر ملا شدن ماهیت ارزش‌های ادعایی آمریکا که موجب تمسخر دنیا حتی دوستان آمریکا شده»، «اقتصاد فلج»، و «دهها میلیون بیکار و گرسنه و بی‌خانمان» نشان دهنده اوضاع نابسامان آمریکا است که البته عجیب نیست، اما عجیب این است که عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین معنا و منطق حضور منطقه‌ای ایران را تقویت دوستان و طرفداران جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: حضور جمهوری اسلامی در منطقه «ثبات‌آفرین» و موجب رفع بی‌ثباتی است همچنان‌که در سوریه و عراق این واقعیت را همه دیدند؛ بنابراین، این حضور، قطعی است و باید وجود داشته باشد و خواهد داشت.

ایشان با یادآوری نمونه‌هایی از قدرت دفاعی امروز ایران مثل ساقط کردن پرنده متجاوز آمریکایی در آسمان ایران و یا در هم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد، گفتند: دشمن در مقابل این واقعیتها ناگزیراست قدرت و توانایی‌های دفاعی ایران را در محاسبات و تصمیمات خود در نظر بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند؛ ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

کلیدواژه