بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های بین المللی
(last modified Sat, 09 Jan 2021 04:23:49 GMT )
جدی 20, 1399 08:53 Asia/Kabul
  • بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های بین المللی
    بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های بین المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم،بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی داشت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنرانی تلویزیونی مقام معظم رهبری نوشت که ایران عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد.

این خبرگزاری دولتی افزود ، آیت‌الله خامنه‌ای گفتند که مسئله، «بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا نیست»؛ مسئله برداشته شدن تحریم‌های یک‌جانبه آن است.

خبرگزاری رویترز نیز به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بازگشت آمریکا به برجام اشاره کرد و در ادامه نوشت:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه دولت ایران را از واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس منع کردند.

رسانه روس اسپوتنیک نیز مانند رویترز به اعلام ممنوعیت واردات واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی کرونا پرداخت و نوشت: تهران در حال حاضر مشغول ساخت واکسن داخلی کووید ۱۹ است.

یورو نیوز هم در انعکاس خبر بیانات رهبر معظم انقلاب، به آن بخش که به واکسن کرونا و ممنوعیت ورود واکسن های انگلیسی و آمریکایی مربوط بود، پرداخت.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به دستور ایشان مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا توجه کرد و به نقل از ایشان نوشت: من واقعاً به آنان (آمریکا و انگلیس) اعتماد ندارم؛گاهی اوقات می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم در رسانه های عرب منطقه نیز بازتاب گسترده ای داشت.

از جمله شبکه های المیادین و الجزیره قطر برنامه های عادی خود را برای لحظاتی طولانی قطع کرده و بطور مستقیم بیانات رهبر معظم انقلاب را پخش کردند.

الشرق الاوسط روزنامه عرب زبان فرامنطقه ای چاپ لندن نیز به موضوع ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی پرداخت و این فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را برجسته کرد که اگر آمریکایی ها می توانستند واکسن تولید کنند هم اکنون کشورشان شاهد این شکست فاحش در مبارزه با ویروس کرونا نبود.

"القدس العربی، نیز علاوه بر توجه به بحث ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی درسخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ،‌در ارتباط با مسائل هسته ای نیز اینگونه خبر را منعکس کرد که "آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه کشورش عجله ی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 ندارد اما در عین حال بر لزوم لغو فوری تحریم ها تاکید کردند.

العهد لبنان اما با عنوان "امام خامنه ای"، به استقبال بیانات رهبری رفت و از قول ایشان نوشت: منافع آمریکا در برهم زدن امنیت و ثبات منطقه نهفته است و در واقع آمریکا عامل این امر محسوب می شود .

این رسانه عرب زبان همچنین در بخش دیگری از گزارش خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی،این فراز را منعکس کرد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمایت از همپیمانان خود در منطقه متعهد است و حضور منطقه ای ایران در جهت تقویت ثبات و استقرار در منطقه است .

رای الیوم نیز گزارشی از بیانات روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرد و در بخشی از گزارش خود این بخش از سخنان ایشان را برجسته کرد که "حضور ما در منطقه باعث تقویت ثبات در آن خواهد شد و آمریکا عامل بی ثباتی است و تحریم ها باید لغو شود و برای بازگشت واشنگتن به برجام عجله ای نداریم ."

کلیدواژه