جدی 20, 1399 13:57 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران وسیله آزمایش واکسن‌های خارجی نمی‌شود.

به گزارش رادیو دری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در پنجاه و یکمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن‌هایی را به ایران بدهند تا روی مردم آزمایش شود، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مانع این کار شد.
روحانی با اشاره به برخی شایعات در زمینه خرید واکسن کرونا، افزود: صداوسیما و رسانه‌ها باید با اینگونه شایعات مقابله کنند و در مقابل مردم نیز فقط به حرف متخصصان وزارت بهداشت گوش دهند و فریب افراد سوءاستفاده کننده را نخورند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهیه و خرید واکسن از اولویت دولت است، تاکید کرد: تزریق واکسن هم نباید به معنی آن باشد که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود.
روحانی گفت: اگر اثر واکسن کرونا صد در صد باشد که در هیچ واکسنی اینگونه نیست، چند هفته زمان می‌برد که آثار آن نمایان شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: تقریباً همه دنیا توصیه می‌کنند حتی اگر واکسن کافی در اختیار همه مردم قرار بگیرد، حداقل ۵ تا ۶ ماه دیگر باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود بنابراین مردم ایران نیز باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

کلیدواژه