حمایت ایران و سازمان ملل از نشست پنجم کمیته قانون اساسی سوریه
(last modified 1399-10-22T13:14:11+00:00 )
جدی 22, 1399 17:44 Asia/Kabul
  • حمایت ایران و سازمان ملل از نشست پنجم کمیته قانون اساسی سوریه
    حمایت ایران و سازمان ملل از نشست پنجم کمیته قانون اساسی سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از برگزاری نشست پنجم کمیته قانون اساسی سوریه حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«گیر پدرسون»  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه روز دوشنبه در گفت و گو با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،درباره آخرین تحولات سوریه از جمله نشست آتی کمیته قانون اساسی این کشور ، تحولات مرتبط با روند آستانه و همچنین تشدید فعالیت‌های تروریستی داعش در سوریه تبادل نظر کرد.
پدرسن و خاجی با مرور دستاوردهای کمیته قانون اساسی در سال ۲۰۲۰، بر لزوم حرکت رو به جلوی این کمیته در سال ۲۰۲۱ تاکید کردند و حمایت خود را از برگزاری نشست پنجم این کمیته که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در ژنو برگزار شود اعلام کردند.  
دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همچنین از تشدید فعالیت‌های اخیر گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه چهارشنبه 19 قوس 1399  نیز در تماس تلفنی با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی درباره آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر کرد.

کلیدواژه