ایران قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را محکوم کرد
(last modified 1399-10-23T15:16:24+00:00 )
جدی 23, 1399 19:46 Asia/Kabul
  • ایران قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را محکوم کرد
    ایران قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را شدیدا محکوم و اعلام کرد: هیچ کشوری به ویژه آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد.

به گزارش رادیودری، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را به شدت محکوم و بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های دولت و ملت کوبا در مقاومت در برابر نماد استکبار جهانی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: لازم است به رژیم تروریستی آمریکا یادآوری شود که کوبا به عنوان عضو فعال سازمان ملل متحد و پیشرو در مقابله با امپریالیسم و استکبار جهانی، در راستای حق حاکمیت ملی خود کاملا آزاد و مخیر است با کشورهای همسایه خود در منطقه آمریکای لاتین و یا دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و به ارتقای سطوح همکاری خود بپردازد و هیچ کشوری به ویژه رژیم آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد. 

خطیب زاده تأکید کرد: ما این اقدام رژیم تروریستی آمریکا و مقامات سیاسی آن را به دلیل برخورد دوگانه در آمریت و عاملیت عملیات تروریستی در ترور شهید سلیمانی و نیز حمایت و هدایت عملیات‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مردود دانسته و بر عزم و اراده خود جهت حمایت و تحکیم روابط با کوبا تأکید می‌کنیم.

در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این اقدام را به عقب برگرداند.

کلیدواژه