دلو 06, 1399 12:27 Asia/Kabul
  • واکنش خطیب‌زاده به توقیف نفتکش ایرانی
    واکنش خطیب‌زاده به توقیف نفتکش ایرانی

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی توسط آژانس امنیت دریانوردی اندونزی گفت: برخی اطلاعات ضد و نقیضی در این باره دریافت کردیم ولی منتظر دریافت اطلاعات بیشتر هستیم.

«سعید خطیب زاده» امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس مبنی بر اقدامات وزارت خارجه درباره توقیف نفتکش ایرانی از سوی اندونزی اظهار داشت: این موضوع فنی است و در کشتیرانی از این موارد وجود دارد، شرکت بنادر در پی دلیل موضوع و حل و فصل آن و سفارت کشورمان در جاکارتا و وزارت خارجه پیگیر موضوع هستند.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحولات منطقه ای و عربستان سعودی تاکید کرد: موضع ما درباره همه همسایگان یکسان است.

وی با اشاره به طرح صلح هرمز ایران نیز گفت: به دنبال یک چارچوب همکاری منطقه ای هستیم، فکر می کنیم این چارچوب بهترین راه حل برای تنظیم روابط است.

خطیب زاده افزود: اگر واقعا عربستان از این چرخه باطل خشونت و همکاری با کشورهای فرامنطقه ای فاصله بگیرد، آغوش ایران برای عربستان باز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: نمی توانیم ببینم مردم یمن بمباران شوند، یا انصارالله را در فهرست تروریسم خودخوانده آمریکا قرار دهند و در عین حال بشنویم عربستان به دنبال گفتگوهای منطقه ای است.

خطیب زاده درباره حملات تروریستی اخیر در عراق نیز گفت: قطعا تروریسم ریشه در افراطی گری های فکری دارد و به نظر میرسد جهات سومی هستند که می خواهند از آب گل آلود در منطقه ماهی بگیرند؛ قطعا جمهوری اسلامی در کنار متحدین خود اجازه نمی دهد داعش خود را یک بار دیگر در منطقه سامان دهی کند.

کلیدواژه