دلو 07, 1399 10:18 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: ترور سردار سلیمانی نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند
    تخت روانچی: ترور سردار سلیمانی نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: ترور سردار قاسم سلیمانی نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند.

«مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ با شبکه خبری آمریکایی «ان بی سی»، گفت:جنایت آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند چون جنایت واقعی علیه کسی بود که نقش موثری در مبارزه با سازمان‌های تروریستی داشت.

تخت روانچی درباره آمادگی ایران برای مبادله زندانیان با آمریکا نیز گفت:ما آماده مبادله جامع زندانیان از هر دو طرف هستیم؛ زندانیانی که در ایران هستند، آنهایی که در آمریکا هستند و کسانی که منتظرند به آمریکا مسترد شوند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد همچنین در خصوص از سرگیری مذاکره با آمریکا در برجام با اشاره به اینکه آمریکا برجام را ترک کرده است،تصریح کرد:آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا دولت جدید می‌خواهد سیاست ورشکسته دولت قبل را ادامه دهد یا اینکه می‌خواهد صفحه‌ای جدید باز کند. 

تخت روانچی افزود: جمهوری اسلامی ایران به محض آنکه آمریکا تعهداتش در برجام را اجرایی کند تعهدات خودش ذیل این توافق را اجرایی خواهد کرد. 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد انجام هر گونه مذاکره میان دولت ایران و دولت جو بایدن را تکذیب کرد و گفت:هیچ گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا بعد از روی کار آمدن بایدن انجام نشده است.

 

کلیدواژه