دلو 07, 1399 17:41 Asia/Kabul
  • امضاء موافقتنامه همکاری بین ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات
    امضاء موافقتنامه همکاری بین ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات

موافقتنامه همکاری ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات روز سه شنبه توسط «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو امضا شد.

به گزارش رادیودری، امضای این موافقتنامه نقطه عطف مهمی در حوزه همکاری ایران و روسیه در امنیت سایبری محسوب خواهد شد؛ از مزایای این موافقتنامه، هماهنگی و همکاری طرفین در مجامع منطقه ای و بین المللی برای تضمین امنیت ملی و بین المللی اطلاعات است.

حوزه های خاص همکاری ایران و روسیه براساس این موافقتنامه شامل تقویت امنیت اطلاعات، مبارزه با جرائم ارتکاب یافته با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک های فنی و فناوری، همکاری بین المللی شامل شناسایی، هماهنگی و انجام همکاری لازم در مجامع منطقه ای و بین المللی برای تضمین امنیت ملی و بین المللی است.

مفاد موافقتنامه همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت اطلاعات، حوزه های مقابله با تهدیدات و تبادل اطلاعات و همکاری در حوزه اجرای قانون با هدف پیگیری، کشف، مبارزه، تحقیق و پیگرد قضائی جرائم با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف تروریستی و واکنش به حوادث رایانه ای را شامل می ‌شود.

کلیدواژه