بازار چین فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی
(last modified Wed, 27 Jan 2021 14:23:58 GMT )
دلو 08, 1399 18:53 Asia/Kabul
  • بازار چین فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی
    بازار چین فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی

سفیر ایران در پکن گفت: بازار چین فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمد کشاورز زاده» سفیر ایران در چین در وبینار «همکاری‌های تجاری ایران و چین در سال ۲۰۲۰ و چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور در سال ۲۰۲۱ »که از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین برگزار شد، با اشاره به اینکه روابط اقتصادی ایران و چین در معرض خطر تحریم‌ها قرار دارد،افزود:برخلاف تحریم ها و شرایطی که به دلیل پاندمی کرونا ایجاد شد، ارتباطات تجاری ایران و چین در حوزه‌های مختلف ادامه دارد و برنامه ۲۵ ساله ایران و چین تا سطح قابل قبولی دنبال شده است.

کشاورززاده همچنین بر ضرورت ارایه اطلاعاتی فنی و تخصصی برای توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی به بازار چین، تاکید کرد.

سفیر ایران در چین گفت: فناوری اطلاعات، تجهیزات دریایی، حمل و نقل دریایی، ماشین آلات، تجهیزات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، هوش مصنوعی، ربات‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی از جمله صنایع در فهرست هدف گذاری چین برای توسعه تا سال ۲۰۲۵ محسوب می شود که از سوی فعالان اقتصادی ایران باید مورد توجه قرار گیرد.