امیرعبداللهیان: ایران به دنبال دوستی با همسایگان است
(last modified 1399-11-08T14:30:11+00:00 )
دلو 08, 1399 19:00 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:ایران به دنبال دوستی با همسایگان است
    امیرعبداللهیان:ایران به دنبال دوستی با همسایگان است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشور‌های دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان»دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار با «گددام دارمندرا» سفیر هند در تهران روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی ـ اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می‌رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به ارتقای روابط فیمابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

گددام دارمندرا، سفیر هند در تهران نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی ـ اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کند.

سفیر هند در ایران افزود: همکاری بین ایران و هند در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی است.

کلیدواژه