دلو 13, 1399 10:37 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان: ایران با قدرت از امنیت عراق حمایت می کند
    امیر عبداللهیان: ایران با قدرت از امنیت عراق حمایت می کند

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: ایران امنیت عراق را امنیت خود می داند و با قدرت از آن حمایت می کند.

به گزارش رادیودری، «حسین امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل در دیدار «هنیس پلاسخارت»نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق ضمن تاکید بر روابط عمیق و راهبردی میان دو کشور تصریح کرد: مناسبات تهران و عراق همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل افزود: تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و عربستان سعودی در استفاده مدیریت شده و ابزاری از تروریسم و دامن زدن به ناامنی و رشد آن در عراق و منطقه از جمله علل ناامنی ها در عراق و منطقه است.

امیرعبداللهیان با اشاره به ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به دست دولت ترامپ تاکید کرد: سازمان ملل متحد برای تضمین امنیت منطقه باید به مسئولیت بین المللی خود در ماجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عمل نماید.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل با انتقاد از رفتار دوگانه کاخ سفید افزود: آمریکا باید از رویکرد مبتنی بر استاندارد دوگانه در بازی سیاسی - امنیتی و تقویت تروریسم دست بردارد.

 "هنیس پلاسخارت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق  نیز در این دیدار گفت: ریشه های تروریسم باید از میان برداشته شود و با شکست نظامی داعش نمی توان امیدوار بود که هسته اصلی آنها از بین رفته باشد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق افزود: سازمان ملل به دنبال برقراری صلح و امنیت است و برای برگزاری یک انتخابات آرام در عراق تمام تلاش خود را خواهد کرد.

کلیدواژه