روحانی: امام خمینی (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهان کشید
(last modified 1399-11-13T09:07:39+00:00 )
دلو 13, 1399 13:37 Asia/Kabul
  • روحانی: امام خمینی (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهان کشید
    روحانی: امام خمینی (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهان کشید

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت:امام خمینی (ره) در دوازدهم بهمن سرمایه اجتماعی ایران را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی»رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولاً رهبران بر احزاب سیاسی یا قدرت نظامی متکی هستند، گفت: امام خمینی (ره) قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و تلاش می‌کرد اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تحریم ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: دولت ایران با همکاری مردم علاوه بر بی اثر کردن تحریم ها در کنترل و مقابله با ویروس کرونا نیز موفق بود.

42 سال پیش در روز، دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (1 فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357،(11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، «دهه فجر» نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

اما امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم با خلاقیت ها و طرح های ویژه برگزار می شود.

کلیدواژه