رونمایی از ترجمه کتاب دستاورد‌های انقلاب اسلامی در نخجوان+ویدئو
(last modified 1399-11-13T14:32:46+00:00 )
دلو 13, 1399 19:02 Asia/Kabul

کتاب دستاورد‌های چهار دهه انقلاب اسلامی ایران به زبان آذری در نخجوان، ترجمه و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل ازخبرگزاری صداو سیما، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر کتاب "چهار دهه دستاورد انقلاب اسلامی ایران" در زمینه‌های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و علمی و آموزشی با حضور «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در جمهوری خود مختار نخجوان رونمایی شد.

این کتاب به همت معاونت فرهنگی هیات رزمندگان اسلام گردآوری شده و و با تلاش کسنولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خود مختار نخجوان ترجمه شده ست؛ و در فضای مجاری به آدرس http://nakhchivan.icro.ir/uploads/null.pdf در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

42 سال پیش، دوازدهم بهمن/دلو سال 1357 هجری شمسی (1فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن/دلو سال 1357 ،(11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن/دلو، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن/دلو که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

 

کلیدواژه