دلو 14, 1399 18:36 Asia/Kabul
  • امضای 11 سند همکاری‌ امنیتی انتظامی بین ایران و کشورهای مختلف
    امضای 11 سند همکاری‌ امنیتی انتظامی بین ایران و کشورهای مختلف

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران از امضای 11 سند همکاری امنیتی انتظامی به منظور تعمیق روابط سیاسی و گسترش همکاری‌های امنیتی با کشورهای مختلف خبر داد.

به  گزارش رادیودری، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران روز سه شنبه با تشریح اقدامات مرتبط با حوزه امور همکاری‌های امنیتی و مرزی گفت: به منظور اجرایی و عملیاتی کردن سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و تعمیق روابط سیاسی و امنیتی با کشورهای مختلف و حضور پررنگ و ایفای نقش در عرصه‌های بین المللی، 11 سند همکاری امنیتی و انتظامی در قالب موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم با کشورهای چین، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان، افغانستان، لهستان، عراق، ارمنستان و سوریه به امضا رسیده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران افزود: همچنین 27 کمیته و کارگروه مشترک امنیتی و نشست‌های دو جانبه و چندجانبه با کشورهای دوست و همسایه برگزار شده است.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به نشست‌های مشترک دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه با کشورهای همسایه به منظور در اختیار گذاشتن تجربیات جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر لزوم کنترل مرزهای مشترک جهت جلوگیری از ترددهای غیرمجاز یادآور شد: در 7 سال گذشته 6 میلیون و 650 هزار کارت شناسایی پناهندگی صادر شده است.

کلیدواژه