دلو 14, 1399 19:31 Asia/Kabul
  • تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

فردا (چهارشنبه) پانزدهم بهمن/دلو 1399 هجری شمسی برابر با بیستم جمادی الثانی سال 1442 هجری قمری، مطابق با سوم فوریه 2021، خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

به گزارش رادیودری، حضرت فاطمه زهرا (س)، دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) و همسر امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) امام اول شیعیان جهان، بیستم جمادی الثانی سال هشتم قبل از هجرت به دنیا آمدند.

این بانوی گرامی از کودکی، در خانه وحی، با راهنمایی‌های پدرشان، پیامبر گرامی اسلام (ص)، به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافتند.

دختر گرامی حضرت محمد (ص) همچنین در کانون گرم و با صفای خانه امام علی(ع)، به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداختند و انسان های بزرگ و وارسته ای همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش دادند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد، الگوی زنان جهان به شمار می روند و روز تولد ایشان در ایران به عنوان روز «مادر» و «زن» نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان، به ویژه مادران، تجلیل می شود.

رادیودری صدای جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) که مصادف با سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است را به همه مسلمانان تبریک می گوید.

کلیدواژه