دلو 18, 1399 09:05 Asia/Kabul
  • تاکید سرتیپ نصیرزاده بر منع بکارگیری قدرت هوایی علیه آزادگان جهان
    تاکید سرتیپ نصیرزاده بر منع بکارگیری قدرت هوایی علیه آزادگان جهان

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تشکیل کنوانسیون منع بکارگیری قدرت هوایی علیه آزادگان جهان را در جمع فرماندهان نیرو‌های هوایی جهان در بنگلور هند پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی ویدئویی در گردهمایی فرماندهان نیرو‌های هوایی کشور‌های مختلف که به میزبانی کشور هند و در حاشیه نمایشگاه هوایی بنگلور 2021 برگزار شد، ضمن برشمردن ویژگی‌های قدرت هوایی، بکارگیری این قدرت در حذف آزادگان جهان بویژه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد.

سرتیپ نصیرزاده با اشاره به نقش ارزنده شهید سلیمانی در مبارزه با افراطی گری در منطقه غرب آسیا تاکید کرد: جهان امروز برای استفاده صحیح از قدرت هوایی نیازمند تاسیس کنوانسیون منع بکارگیری قدرت هوایی علیه انسان های آزاده و مبارزان با تروریسم است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران همچنین با بیان اینکه نیروی هوایی، آشکارترین مظهر قدرت ملی در هوا و فضا است، حرکت پرشتاب برای دستیابی به پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی را حق ایران دانست.

سرتیپ نصیرزاده، حفظ ثبات ملی و بین‌المللی برای نیروهای خودی و هم ‌پیمانان را از جمله اهداف ایران برای توسعه صنعت هوایی اعلام کرد و افزود: عملیات مردم یاری و بشردوستانه، مشارکت در برنامه‌های کلان بین المللی، مراقبت و نظارت هوایی در راستای تشخیص تهدیدات و همچنین درک نیات دشمنان بالقوه و فراهم نمودن بستر مناسب برای تصمیم و واکنش به موقع از دیگر اهداف ماست که به شکل جدی از این توان استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران با اشاره به آغوش باز جمهوری اسلامی برای همکاری با کشورهای دوست و همسایه یادآور شد: ما در ایران اسلامی در پی آن هستیم که در کنار حفظ منافع ملی در کنار همه کسانی که فارغ از حس سلطه جویی در حین احترام به مردم دیگر کشورها و تعامل سازنده نیز هستند به آینده ای مطمئن و فارغ از جنگ و تخاصم بیندیشیم.

کلیدواژه