دلو 19, 1399 14:01 Asia/Kabul
  • قدردانی رییس جمهوری ایران از کشاورزان نمونه
    قدردانی رییس جمهوری ایران از کشاورزان نمونه

رییس جمهوری ایران با قدردانی از همه کشاورزان کشور به ویژه کشاورزان نمونه گفت: کشاورزان با کار و تلاش شبانه روزی، خودکفایی، استقلال کشور و امنیت غذایی مردم را تامین می کنند.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح‌ های وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه، افتتاح 954 هکتار گلخانه طی یک روز که معادل یک هشتم کل گلخانه‌های کشور از ابتدا تا کنون است را افتخارآمیز خواند و افزود: اقدامات در بخش کشاورزی بزرگترین پایه برای سلامت، حیات و امنیت غذایی جامعه است.

روحانی با اشاره به اهمیت آب و غذا در کنار هم برای صحت و سلامت مردم خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی و  فشار تحریم‌ها، اهمیت موضوع امنیت غذایی بیشتر نمایان می‌شود.

رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 42 کانال آموزش مجازی کشاورزان اشاره و تصریح کرد: افتتاح این کانال‌های آموزشی و پاسخ به پرسش‌های کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.

۳۷۲ طرح گلخانه ای به مساحت ۹۵۴ هکتار با ظرفیت اشتغال زایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح کشور و همچنین فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال و اشتغال زایی ۳۵۰ نفری در استان مرکزی دو طرح بزرگی هستند که با همت وزارت جهاد کشاورزی ایران به بهره برداری رسیده است.

امروز همچنین از ۳۲ استودیو تولید برنامه های کشاورزی و شبکه های سراسری آموزش کشاورزی با ۴۲ کانال پخش زنده در سطح کشور رونمایی شد.

در ادامه این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از کشاورزان نمونه و برگزیده سراسر کشور قدردانی و تجلیل شد.

با افتتاح این طرح ها، برای  ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال زایی شده است.

کلیدواژه