دلو 20, 1399 12:09 Asia/Kabul
  • شخصیت عراقی: انقلاب اسلامی ایران اثرگذارترین انقلاب در عصر حاضر است
    شخصیت عراقی: انقلاب اسلامی ایران اثرگذارترین انقلاب در عصر حاضر است

رییس مرکز فرهنگی «کتاب عراق» تاکید کرد، انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و اثرگذار ترین انقلاب های عصر حاضر است.

«واثق الجابری» امروز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر عقلانیت و مردم توانست یک پایگاه اجتماعی بزرگ ایجاد کند و مردم ایران را از نظام استبدادی آزاد و به سمت دموکراسی هدایت کند.

الجابری یکی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی را نظام سیاسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب با تکیه بر قدرت مردمی، یک نظام دموکراسی منحصر به فرد ایجاد کرده که در جهان همانند ندارد.

رئیس مرکز فرهنگی «کتاب عراق» با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خود را از حمایت و پشتیبانی مردم به دست آورده تصریح کرد، این انقلاب مردمی نه تنها در داخل ایران بلکه در منطقه منشاء اثرات بزرگی شده است و امروز ملت هایی در منطقه شکل گرفته اند که متاثر از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران به شدت مخالف اشغالگری و مخالف رژیم جعلی صهیونیستی و استعمار و استکبار هستند.

این شخصیت عراقی تاکید کرد، انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر جنبه دینی و ارزش ها و اندیشه اسلامی توانسته است با وجود همه فشارهایی که علیه اش بوده نظام سیاسی خود را در داخل ایران تثبیت و حفظ کند و یک نظام مردمی با تکیه بر خودکفایی را ایجاد کند و از ملت ایران یک ملت معتقد، سیاستمدار و از همه مهمتر مقاوم بسازد.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22دلو57) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

کلیدواژه