دلو 20, 1399 17:11 Asia/Kabul
  • ایران، چهارمین کشور استفاده‌کننده از گاز در تولید برق
    ایران، چهارمین کشور استفاده‌کننده از گاز در تولید برق

وزیر نیروی ایران گفت: سهم گاز در تولید برق ایران به طور میانگین ۸۰ درصد است و از این جهت ایران در رتبه چهارم بعد از آمریکا، روسیه و ژاپن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «رضا اردکانیان» در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که ما در مسیر صحیحی حرکت کردیم افزود: به عنوان کشوری که منابع سرشار گاز دارد در مقایسه با سایر منابع فسیلی، سوخت گاز، سوخت پاک محسوب می‌شود که از آن در نیروگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در ۳۵ سال گذشته استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای از ۳ درصد به ۱۰ درصد و نیروگاه‌های گازی از ۱۲ به ۲۳ درصد افزایش یافته است و سهم نیروگاه‌های ذغال سنگ ‌سوز ۳۸ و دو دهم درصد بود که تغییری پیدا نکرد و سهم نیروگاه تجدید پذیر غیر برق آبی (غیر از نیروگاه‌های برق آبی بزرگ) از شش دهم درصد به ۹ و هشت دهم درصد افزایش یافته است.

وزیر نیروی ایران به میزان ظرفیت بالقوه استفاده از نیروگاه‌های بادی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی می‌توانیم داشته باشیم.

وی افزود: یکی از آن مناطق بادخیز مرز بین ایران و افغانستان است که به افغانستان برای همکاری مشترک پیشنهاد دادیم و قرار است در ماه فوریه (دلو) جلسه هماهنگی نیز بین ایران، افغانستان و  آلمان برگزار شود تا از تجربیات آلمان در این زمینه استفاده کنیم.

کلیدواژه