دلو 21, 1399 09:32 Asia/Kabul
  • گزافه گویی جدید وزیر خارجه عربستان علیه ایران
    گزافه گویی جدید وزیر خارجه عربستان علیه ایران

وزیرخارجه رژیم سعودی در گزافه گویی جدید، برنامه صلح آمیز هسته‌ای و توانمندی دفاعی ایران را تهدیدی برای امنیت منطقه غرب آسیا برشمرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، "فیصل بن فرحان آل سعود"  روز دوشنبه  با طرح این ادعا که فعالیت های صلح آمیز هسته ای و توانمندی موشکی ایران، امنیت منطقه را تهدید می کند، از جامعه بین الملل خواست در این زمینه وارد عمل شود و ایران را از ادامه اقداماتش منع کند.

وزیر خارجه سعودی اخیرا نیز، کاهش تعهدات برجامی ایران را که بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق صورت گرفته است نقض برجام خواند و مدعی شده بود، برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در تضاد با تعهدات بین المللی است.

این ادعای مضحک وزیر خارجه رژیم سعودی در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها صلح آمیز بودن فعالیت های هسته‌ای و پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

ادعاهای رژیم سعودی علیه ایران درحالی است که گفته می شود این رژیم فعالیت هایی را به شکل مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم آغاز کرده است.

نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین اخیرا در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به افشای برخی فعالیت‌های هسته‌ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقتنامه جامع پادمان پایبند باشد.

"کاظم غریب آبادی" در این نشست با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان و سکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می‌کنند، هشدار داد، تاریخ در حال تکرار شدن است و عربستان همان مسیری را می‌رود که رژیم اسرائیل طی کرد و بر اساس آن وانمود می‌کند به هیچ تعهدی ملزم نمی‌باشد، چرا که عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "ان پی تی" NPT نیست.

 

کلیدواژه