دلو 21, 1399 18:04 Asia/Kabul
  • ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان
    ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان

رئیس قوه قضائیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد.

به گزارش رادیودری، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی تجارت مواد مخدر است و در این راه شهدای زیادی داده و هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است.

رئیس قوه قضاییه ایران با اشاره به اینکه ریشه‌ های مواد مخدر و قاچاقچیان عمده در کشورهای غربی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه جدی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به افزایش روز افزون آمار زائران ایرانی عتبات عالیات، ابراز امیدواری کرد، با انعقاد تفاهم نامه بین ایران و عراق، امور زیارت تسهیل شود.

رئیس قوه قضاییه ایران با تاکید بر پیگیری قضائی عاملان و آمران ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به آمریکایی‌ها هشدار داد، با ترور دولتی در یک کشور که دارای حاکمیت و نظام اداری و حقوقی مستقل است، حاکمیت آن کشور را نقض کرده و این جنایت غیرقابل گذشت است.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری قضائی عاملان و عامران ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» گفت: این پیگیری ها تا زمان حصول نتیجه و ابراز رضایت خانواده‌های شهدا ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه ایران به دعوت رسمی «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضائی عراق دوشنبه شب وارد بغداد شد و قرار است  با «برهم صالح» رییس جمهوری، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق نیز دیدار و گفت وگو کند.

کلیدواژه