دلو 22, 1399 08:57 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: سیاست خارجی مستقل، یکی از مظاهر انقلاب اسلامی است
    غریب آبادی: سیاست خارجی مستقل، یکی از مظاهر انقلاب اسلامی است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین شکل گیری یک سیاست خارجی مستقل، فعال و مبتکرانه را یکی از مظاهر اصلی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش رادیودری، کاظم غریب آبادی روز سه‌شنبه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با انتشار پیامی افزود: یکی از مهمترین مظاهر انقلاب اسلامی، تغییرات در زمینه سیاست خارجی ایران بوده است که منجر به شکل گیری یک سیاست خارجی مستقل، فعال و مبتکرانه بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و دو ستون مستحکم و غیر قابل انکار یعنی عدم دخالت در امور دیگران و عدم اجازه دخالت دیگران در امور داخلی کشور، شده است. 

غریب آبادی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سه خواسته اصلی ملت ایران نام برد و تصریح کرد: نظام و ملت ایران تلاش ها و فداکاری های بسیاری را طی چهار دهه گذشته برای تحقق آن ها انجام داده اند.
وی افزود:‌ ایجاد یک نظام حاکمیتی مردم سالار مبتنی بر آموزه ها و ارزش های والای اسلامی و عناصر فرهنگ ایرانی، یکی دیگر از اهداف مردم بود که با تأسیس جمهوری اسلامی از طریق همه پرسی برای تعیین نظام حاکم بر کشور و مردم ایران محقق شد. 

کاظم غریب آبادی، انکار هر نوع سلطه خارجی را از اصول بنیادین انقلاب اسلامی ایران دانست.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22بهمن/دلو57) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

امروز(چهارشنبه شنبه) 22 بهمن/دلو 1399 مصادف با 10 فوریه 2021، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

کلیدواژه