دلو 22, 1399 10:56 Asia/Kabul
  • فراهم شدن مقدمات عضویت ایران در اتحادیه اورآسیا
    فراهم شدن مقدمات عضویت ایران در اتحادیه اورآسیا

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت : گفت و گو‌ها برای عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا آغاز شده است و تا دو هفته دیگر مقدمات دائمی شدن این عضویت اجرایی خواهد شد.

به گزارش رادیودری، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  بامداد امروز چهارشنبه در بدو ورود به تهران درباره دستاورد‌های سفر به روسیه و اهداف اقتصادی پیگیری شده در این سفر، در جمع خبرنگاران افزود: ایران عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا است که کشور‌های منطقه را به یکدیگر متصل کرده و یک منطقه آزاد تجاری راه اندازی کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه سفر به روسیه با دعوت رسمی رئیس دومای این کشور انجام شد، گفت: این سفر فرصتی برای رایزنی درباره مسائل منطقه، اقتصادی و همکاری‌های پارلمانی بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی این سفر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهوری روسیه بود، تصریح کرد: تاکید رهبری بر هماهنگی‌ها و توافقات راهبردی درازمدت با روسیه است.
قالیباف گفت: با وجود همه‌گیری کرونا صادرات ایران به روسیه ۴۰ درصد افزایش داشته و قرار است یک مرکز مالی- تجاری و مرکز لجستیکی برای پیگیری امور گمرکی و قراردادی ایجاد شود.
رئیس قوه مقننه ایران همچنین با اشاره به ملاقات‌ها با مقامات روس  بررسی مسائل منطقه‌ای افزود: در نشست با دبیر شورایعالی امنیت روسیه گفت و گو‌هایی درباره صلح، امنیت ملی، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه انجام شد و در کنار آن موضوعات راهبردی پیرامون مسائل امنیتی دفاعی نیز مورد بررسی قرار گرفت و توافق‌های خوبی هم در این زمینه انجام شد.

کلیدواژه