دلو 22, 1399 17:53 Asia/Kabul
  • بازتاب آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران در رسانه‌های چین
    بازتاب آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران در رسانه‌های چین

رسانه های چین از جمله شینهوا، «سی سی تی وی»، رادیو بین المللی چین و روزنامه گلوبال تایمز در گزارش های جداگانه ای به بازتاب آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران پرداختند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از ایرنا، شینهوا روز چهارشنبه در گزارشی نوشت، در حالی که ایران با استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده است آمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

در این گزارش  آمده است، اولین شخصی که این واکسن را در ایران دریافت کرد «پارسا نمکی» پسر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  بود.

شینهوا نوشته است: طبق برنامه وزارت بهداشت ایران، اولین گروهی که واکسینه می شوند کارکنان پزشکی و درمانی هستند که در بخش های مراقبت ویژه درمان بیماران کرونا کار می کنند در مرحله دوم هم افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به بیماری های زمینه ای واکسینه می شوند.

رادیو بین المللی چین هم در گزارشی با بیان اینکه مراسم آغاز واکسیناسیون در بیمارستانی در تهران برگزار شده است به نقل از

وزیر بهداشت ایران نوشت:  کادر های پزشکی بیش از600 بیمارستان در همین روز واکسینه میشوند و سپس قلمرو واکسیناسیون به

 تدریج گسترش می یابد.  سالمندان و گروهایی که بیماری های زمینه ای دارند، در اولویت بعدی قرار می گیرند.

 روز چهارم فوریه /۱۶ دلو/ اولین محموله واکسن ویروس کرونا روسیه وارد ایران شد این اولین گروه از واکسن های خارجی خریداری شده توسط ایران است.

گلوبال تایمز از رسانه های مکتوب و "سی جی تی ان" تلویزیون جهانی چین هم هر کدام در گزارش هایی به بازتاب آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران پرداختند.

کلیدواژه