دلو 23, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • بازتاب مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های ترکیه
    بازتاب مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های ترکیه

برگزاری مراسم با شکوه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در رسانه‌های ترکیه بازتاب گسترده ای داشته است.

خبرگزاری آناتولی  ترکیه در گزارشی اعلام کرد، مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایط گسترش ویروس کرونا به طور متفاوت و با حضور موتوری و خودرویی در سطح شهرها و روستاها جشن گرفتند.

خبرگزاری آناتولی در ادامه گزارش  خود آورده است، میدان آزادی تهران مملو از خودرو و موتور‌ سوارانی شد که پرچم ایران و پرچمهایی در حمایت از انقلاب اسلامی در دستشان داشتند.

شبکه تلویزیونی آ تی وی هم در گزارشی با پخش تصاویر راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن در تهران اعلام کرد، مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دهها هزار نفر و با مشارکت کاروان موتوری و خودرویی در نقاط مختلف ایران برگزار شد.

شبکه تلویزیونی اولوسال ترکیه هم بخش هایی ازراهپیمایی موتوری در مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران بطور زنده پخش کرد.

روزنامه حریت ترکیه هم با تیتر" در مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران کرونا فراموش شد" مراسم 22 بهمن در ایران را پوشش داد.

برگزاری مراسم 22 بهمن در ایران در دیگر رسانه های جهان از جمله "آسوشیتدپرس"،  "اسپوتنیک" ، تارنمای "بی بی سی" فارسی بازتاب گسترده ای داشته است .

22 بهمن/دلو 1399 مصادف با 10 فوریه 2021، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، 42 سال پیش در روز 22  بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) به پیروزی رسید.

کلیدواژه