دلو 25, 1399 08:59 Asia/Kabul
  • سردار دهقان: سیاست‌های دولت بایدن شبیه به تیم ترامپ است
    سردار دهقان: سیاست‌های دولت بایدن شبیه به تیم ترامپ است

مشاور فرمانده معظم کل قوای ایران در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد، مواضع دولت جو بایدن به ویژه در قبال ایران، شبیه به مواضع دولت دونالد ترامپ است.

سردار سرتیپ «حسین دهقان» مشاور فرمانده معظم کل قوای ایران در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در مصاحبه با گاردین اعلام کرد، دولت بایدن درباره دیپلماسی، چندجانبه گرایی و تعامل در صحنه بین‌المللی و همچنین بازگشت به تعهدات بین‌‍المللی حرف زد اما ما هنوز شاهد هستیم سیاست‌های دولت منتخب جدید همان سیاست‌های تیم ترامپ است؛ برنداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، تداوم بستن دسترسی ایران به درآمدهای نفتی در بانک‌های خارجی آن هم در حالی که به این پول برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا نیاز است. در مجموع این به معنای ادامه ترامپیسم در روابط بین‌المللی است.

سردار دهقان با بیان اینکه آمریکا در موضعی نیست که برای ایران در رابطه با بازگشت به تعهدات برجامی شرط تعیین کند افزود، ایران جبران خسارات و دریافت غرامت بابت تاثیرات تحریم‌های ایالات متحده را خواستار خواهد شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کرد که ایران از ۱۹ فوریه (اول حوت) به دنبال تغییر مسیر دیپلماسی خود خواهد رفت؛ تاریخی که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، برخی دسترسی‌های بازرسان سازمان ملل به مراکز هسته‌ای این کشور محدود می‌شود.

کلیدواژه