استقبال تهران از قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران
(last modified Tue, 25 Oct 2016 13:18:27 GMT )
عقرب 04, 1395 17:48 Asia/Kabul
  •  استقبال تهران از قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ، قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران را حاکی از اراده مثبت این نهاد برای گسترش مناسبات با ایران دانست .

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه درباره قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران که روز سه شنبه در پارلمان اروپا به تصویب نمایندگان این پارلمان رسید، گفت: این موضوع حاکی از اراده مثبت این نهاد اروپایی برای گسترش و تعمیق مناسبات دوجانبه در تمامی ابعاد با ایران است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه؛ سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد:قطعنامه پارلمان اروپا با اذعان بر نقش موثر بین المللی و منطقه ای ایران در برقراری و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه، بر لزوم مشارکت سازنده ایران در حل مناقشات منطقه ای و مبارزه با تروریسم،بویژه داعش و سایر گروه های مشابه و گسترش روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، انرژی، علمی، آموزشی، پژوهشی و زیست محیطی تاکید دارد.

قاسمی دراین حال تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران از پارلمان اروپا انتظار دارد متناسب با مقتضیات دوران پسا تحریم و به دور از ملاحظات سیاسی و جار و جنجال های تبلیغاتی سوء، اقدام به تدوین راهکارهایی مشخص برای گسترش و تعمیق روابط داشته باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین با تاکید بر لزوم پرهیز از برخورد سیاسی در موضوع حقوق بشر افزود:جمهوری اسلامی آمادگی دارد در یک فضای آرام و غیرجنجالی و از طریق گفت وگو و تبادل نظر دیدگاه های دین مبین اسلام را در زمینه حقوق بشر تبیین کرده و در جهت تعامل با دیگران و نزدیکی هر بیشتر نظرات طرفین تلاش کند.

 

 

 

کلیدواژه