دلو 27, 1399 12:38 Asia/Kabul
  • نگاه ویژه ایران به آسیا
    نگاه ویژه ایران به آسیا

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل،  قرن ۲۱ را متعلق به آسیا دانست و گفت: ایران به عنوان کشوری مهم در آسیا باید نسبت به کشور‌های آسیایی نگاه ویژه تری داشته باشد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل یکشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی با بیان اینکه ایران در حوزه تامین منافع ملی به هر دو طرف شرق و غرب توجه دارد، افزود: در روزهای آینده مذاکره درباره پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا به عنوان عضو دائم آغاز می شود که این مسئله می تواند به تجارت میان ایران و کشورهای عضو این اتحادیه کمک کند.

امیرعبداللهیان درباره همکاری ایران و روسیه نیز با بیان اینکه مناسبات ویژه ای میان دوکشور وجود دارد،گفت: بحث های مختلفی مانند ساخت نیروگاه اتمی، کاهش فشارهای تحریمی آمریکا در کنار موضوع همسایگی، روابط و همکاری های خوبی را میان دو کشور ایجاد کرده است.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با اشاره به تاثیر پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهوری روسیه بر روابط تهران و مسکو نیز افزود: سیاست خارجی متوازن بدون نگاه یک جانبه گرایانه به شرق یا غرب تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی ایران است.

«محمد باقر قالیباف» در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در صدر هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه، 19 دلو به مسکو سفر کرد.

کلیدواژه