شیخ نعیم قاسم: شهید سلیمانی هرگز در امور داخلی کشورها دخالت نمی کرد
(last modified 1399-11-27T08:50:59+00:00 )
دلو 27, 1399 13:20 Asia/Kabul
  • شیخ نعیم قاسم: شهید سلیمانی هرگز در امور داخلی کشورها دخالت نمی کرد
    شیخ نعیم قاسم: شهید سلیمانی هرگز در امور داخلی کشورها دخالت نمی کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، سردار سلیمانی علاوه بر ارتباط مستقیم با فرماندهان مقاومت، هرگز در امور داخلی کشورها دخالت نمی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل ازایرنا، شیخ «نعیم قاسم» در کنفرانس بین المللی "مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی" که از روز یکشنبه  با حضور جمعی از اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان، به صورت وبیناری کار خود را آغاز کرده است، گفت شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بسیار بزرگ در جهان اسلام نمودار گردید و طرح هایی در زمینه مقاومت ارائه داد که به واسطه آنها توانست زیربنای مرحله جدیدی را پی ریزی نماید.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، مقاومت از نظر شهید سلیمانی به معنای حرکت و ایمان و آگاهی فرهنگی و سیاسی است، یعنی به عبارت دیگر یک مجموعه کامل و یکپارچه نظری و عملی به شمار می رود که به طور مستقیم در عملکرد مجاهدین و همچنین به طور مستقیم بر دستاوردهای امت مسلمان جهت مقابله با دشمنانش انعکاس می یابد.

شیخ قاسم تاکید کرد، شهید سلیمانی مقاومت را از حالت داخلی ملی در ایران به یک اقدام جهانی در سراسر جهان تبدیل کرد، بدون آنکه در ویژگی های خاص کشورها و رویکرد و عملکرد گروه های مختلف در درون کشورهایشان تاثیر بگذارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود، آمریکا مشکل اصلی است و دست پرورده اش اسراییل مشکل بعدی منطقه است  که آمریکا به واسطه آن ثبات در منطقه را در هم می کوبد و جهت اصلی قطب نمای آن فلسطین است، در نتیجه هر کس بخواهد مقاوم واقعی باشد باید در راستای آرمان های فلسصطین حرکت کند و متوجه باشد که باید به طور همزمان با اسراییل و شیطان بزرگ یعنی آمریکا درگیر شود.

عضو ارشد حزب الله لبنان گفت، تمامی مشکلات ما در منطقه خاورمیانه نشات گرفته از دخالت های آمریکا و حمایت هایش از افراد فاسد و رهبران مستبد ستمکار در منطقه است و آنها در حال به یغما بردن ثروت های ملی کشورهای منطقه هستند. 

کلیدواژه