جدی 17, 1402 13:28 Asia/Kabul
  • دشمنان به خاطر کینه از سردار مقاومت حتی حضور دوستداران وی را بر سر مزارش تحمل نکردند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: دشمنان مقاومت به خاطر کینه ای که از مقاومت و شهید سلیمانی به عنوان سردار مقاومت داشتند حتی حضور گسترده دوستداران وی را بر سر مزارش هم تحمل نکردند.

محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به انفجارهای فاجعه بار در مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی و جریان مقاومت عرصه را بر دشمنان تنگ کرده بود، نسبت به وی عقده و کینه داشتند و به همین خاطر هم وی را به شهادت رساندند و حتی حضور پر جوش و خروش مردم را هم که به طرف مزارش می رفتند تحمل نکردند. آن ها می خواستند با شهادت سردار سلیمانی نام و مکتب او هم از بین برود اما اکنون می بینند که میلیون ها انسان مشتاق در سراسر جهان از او به عنوان سمبل مقاومت و مبارزه یاد می کنند که این قطعا برای آن ها قابل تحمل نیست و نمی توانستند موج حضور مردمی را بر سر مزار او برتابند و این جنایت را انجام دادند.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مهاجرین افغانستانی در انفجارهای تروریستی کرمان در کنار برادران و خواهران ایرانی شان هم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک ژنرال پر ستاره امت اسلامی و حوزه مقاومت بود و از دایره یک جغرافیا و ملت خارج شده و متعلق به تمام مقاومت گران و آزادیخواهان جهان بود، مردم افغانستان هم خدمات این مرد آسمانی را لمس کرده اند چه زمانی که در افغانستان حضور داشت و چه زمانی که جریان مقاومت شکل گرفت در کنار این مرد بزرگ بودند. طبیعی بود که دلدادگان مکتب سلیمانی از افغانستان هم در مراسم سالگرد این شهید بزرگوار در کنار دیگر دلباختگان وی حضور داشته باشند و این نشان می دهد که مهاجرین افغانستانی در همه عرصه ها برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و محور مقاومت حضور فعال داشته و دارند، شهدایی را هم تقدیم کرده اند و در این راه ثابت قدم هستند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجارهای کرمان را به عهده گرفته، عنوان کرد: داعش پدیده ای است که به اعتراف خود امریکایی ها توسط امریکا، برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن امت اسلامی ایجاد شده و اقداماتی را هم که تا کنون در عراق، سوریه و کشورهای دیگر انجام داده کاملا فاجعه بار و ضد انسانی بوده است، انفجارهای کرمان هم بر اساس همان شیوه و روش داعش در گذشته است که مساجد را منفجر می کردند و در تجمعات افراد بیگناه انفجارهای تروریستی انجام می دادند.

مختاری در مورد اینکه چرا گروهی مانند داعش مسوولیت چنین حمله ای را به عهده می گیرد، اظهار کرد: این به آن دلیل است که خود امریکا، رژیم صهیونیستی یا انگلیس نمی توانند مسوولیت اینگونه جنایات را به عهده بگیرند اما حقیقت این است که آن ها داعش را ایجاد کرده اند تا در شرایط و موقعیت های مختلف از آن استفاده کنند.

وی در مورد انجام این جنایت در ایران و در کرمان هم گفت: این موضوع به دلیل کینه و ترسی بود که دشمنان از این سردار امت اسلامی و حوزه مقاومت داشتند زیرا سردار شهید سلیمانی به عنوان یک شخصیت محوری در نابودی داعش قد علم کرد، طرح های اساسی را در این زمینه تدوین و در حقیقت مکتب مقاومت را تاسیس کرد و شاگردان این مکتب در غزه، لبنان، یمن و دیگر کشورها استکبار جهانی را هدف گرفتند و عرصه را بر آن ها تنگ کردند.

 

کلیدواژه