دلو 27, 1399 19:03 Asia/Kabul
  • ظریف: ژاپن نباید تصمیمات غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا کند
    ظریف: ژاپن نباید تصمیمات غیرقانونی آمریکا علیه ایران را اجرا کند

وزیر امور خارجه ایران از ژاپن خواست تا از اجرای تصمیمات غیرقانونی آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه  ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری "کیودو"  ژاپن ضمن درخواست برای آزادی دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن به واسطه تحریم‌های آمریکا، ابراز امیدواری کرد  ژاپن و اروپا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ی آمریکا را به برداشتن تحریم‌های اقتصادی ضد جمهوری‌ اسلامی ایران متقاعد کنند.

وزیر امور خارجه ایران از ژاپن به عنوان دوست قدیمی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به تحریم‌هایی که دولت ترامپ بعد از خروج یکجانبه از برجام مجدداً علیه تهران وضع کرد، گفت: از آنجایی که ایالات متحده، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، بهترین نقشی که ژاپن می‌تواند ایفا کند، این است که به آمریکایی‌ها نشان دهد که تصمیمات غیرقانونی آنها را اجرا نمی‌کند.

ظریف در ادامه خواستار آزادسازی دارایی‌های ایران که به واسطه تحریم‌های آمریکا در بانک‌های ژاپن مسدود شده است شد و تصریح کرد:این سرمایه‌های مسدود شده ایران برای خرید دارو و غذا و واکسن برای مقابله با ویروس کووید-19 قابل استفاده است.

بنا بر گفته وزیر امور خارجه ایران، دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن و کره جنوبی در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار می‌شود و سهم ژاپن از این بدهی‌ها حدود کمتر از سه میلیارد دلار برآورد شده است.

کلیدواژه