دلو 27, 1399 19:36 Asia/Kabul
  • رایزنی ظریف و وزیر امور خارجه قطر در تهران
    رایزنی ظریف و وزیر امور خارجه قطر در تهران

وزیر امور خارجه با تشریح سیاست اصولی ایران در مخالفت با سیاست‌های مبتنی بر زور و اجبار، بر ضرورت همکاری‌های کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه‌ای و باثبات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز دوشنبه با «محمدجواد ظریف» درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تبریک موفقیت های اخیر قطر در پایان بخشیدن به محاصره این کشور، به اهمیت روابط دو جانبه با قطر از دیدگاه دولت و ملت ایران اشاره کرد و گفت:ایران آماده همکاری با قطر در حوزه های مختلف است.

وزیر امور خارجه ایران با تشریح  سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سیاست های مبتنی بر زور و اجبار در منطقه بر ضرورت همکاریهای کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه ای و با ثبات تاکید کردو افزود:روابط دوجانبه ایران و قطر نقش مهمی در این مسیر دارد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با اعلام آمادگی دوحه برای گسترش روابط دوجانبه با ایران در همه سطوح از جمله حوزه های اقتصادی گفت: منطقه به رویکردی جدیدو همکاری‌های همه جانبه  نیاز دارد و قطر برای ایفای نقش کلیدی و موثر در این حوزه آماده است.

وزیر امورخارجه قطر ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مسایل موجود در چارچوب ابتکارات منطقه ای حل و فصل شود. 

کلیدواژه